Переглянути всі підручники
<< < 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 > >>

 

Оленин голос почути, народною піснею з уст її душу втолити... Хутко зібралася дівчина і подалася до щастя свого аж за Урал. Відшукала, до спопелілих вуст припала, джерельною водою напувала і тихо співала улюблену Тихонову пісню... І побачила Олена, як з тим її співом, її тихим сердечним го­лосом все ясніше розплющувалися карі очі коханого, а на його блідому, вкрай змарнілому обличчі — тепло світилася усмішка... Дні й ночі просиджувала біля нього. А коли забирала додому немічного каліку без рук і правої ноги, лікар-хірург відкликав Олену і сказав наодинці: «Не ми, а ваша любов, ваші пісні врятували солдата від смерті».  Чудова легенда,— сказав я бабусі і зауважив: — Тепер та дівчина, мабуть, як і ви,— старенька й сива...  Ні,— усміхнулася бабуся,— вона ніскілечки не по­старіла, залишилася, як і тоді, молодою. Любов і пісня вберег­ли її від старості. ...Пізніше я поцікавився в одного з чигиринських жур­налістів, чи не чув він, бува, такої легенди...  Як не чув? То ви говорили з її героїнею, Оленою Про-копівною — матір'ю шести синів. Жаль, Тихін Іванович торік помер. ...Ані ліку, ані віку подібним розповідям, переказам. Жи­вуть, примножуються, квітнуть. Передаються з покоління в покоління історія народу, його душа, характер, вдача. Який же великий, неосяжний і безсмертний скарб культури народу нашого маємо ми успадкувати!.. (За С. Носанем). II. Дайте відповіді на запитання та виконайте завдання за текстом. 1. Коли відбувалися події, про які описано в тексті? 2. Доведіть, що твір написаний на основі почутого. 3. Поміркуйте, чому наведений текст можна вважати оповіданням (виділіть у ньому зав'язку, кульмінацію та розв'язку). Яке враження справило на вас оповідання? 4. З'ясуйте, за допомогою яких мовних засобів автор зма­льовує події, про які розповідається. 5. Яку специфічну лексику використовує автор для опису головної героїні твору? Виділіть ці слова в тексті. З'ясуйте їх значення та складіть із ними кілька речень. 6.. З'ясуйте значення слів лазарет, марити. 7. Доберіть синоніми до слів сердечний, змарнілий, жада­ний, ганьбити, старовинний. III. Виділіть у тексті обрамлення і з'ясуйте, яку функцію воно вико­нує. Запропонуйте власний варіант обрамлення до тексту. IV. Поділіть текст на частини, виокремте його основний сюжет і, ввівши своє обрамлення, перекажіть.

 

Переглянути всі підручники
<< < 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 > >>
Hosted by uCoz