|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Увага! Обрамлення — це композиційний прийом, який полягає в тому, що сюжетний твір включається в розповідь, немов у рамку, яка безпосереднього зв'язку з розвитком сюжету не має.
Обрамлення в тексті виконує різні функції:
1) характеризує обставини, за яких відбувається подія;
2) містить авторську оцінку або роздуми про героїв та їхні вчинки;
3) створює тло оповідання.
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
277. І. Прочитайте текст мовчки. Визначте його тему, тип мовлення. Доведіть, що в тексті використано елементи оповідання. Чи розкриває заголовок зміст тексту? Доберіть власний заголовок.
БАТЬКІВСЬКА ЗАПОВІДЬ
Одного разу, коли я відпочивав у селі у дідуся з бабусею, вони розповіли мені таку історію. Було у батька п'ятеро синів, як пальців на одній руці. Робота у них кипіла — і в хаті достаток. Найстарший син за плугом ходив у полі, другий — коваль, третій — той вози майстрував, горшки ліпив, четвертий — то хитра голова, по базарах їздив, продавав-купував, ну, а наймолодший худобу пас.
Не міг натішитися батько синами, а коли наспіла пора — кожного женив. І почали сини відділятися, бо кожному заманулося бути самостійним господарем. Тільки все у них не в лад пішло. Звернувся старший до брата коваля:
— Полагодь мені леміш до плуга.
— Рук не вистачає,— відмовлявся той,— у самого віз поламався, нема як у поле виїхати.
— У нас середульший майстер цієї справи, нехай допоможе,— порадив старший брат.
Та і в того часу обмаль, завше на базар квапиться, вгору ніколи глянути. А у меншого брата худоба реве. Хто її пожене пасти, як він у полі мучиться, бо так і не навчився орати?..
Прийшли тоді всі п'ятеро до батька:
— Порадьте, тату, що робити, бо пропадаємо, без хліба залишаться наші сім'ї.
— Ой, синочки-соколики,— з гіркотою промовив старий,— одного ви роду, як пальці на моїй руці. Гляньте,— показав він на свою долоню,— чого вони варті, коли в різні боки розведені, а стисну їх докупи — можна за роботу братися. Ось так і ви, голуби мої, тримайтеся один одного, працюйте разом — і буде у вас усе гаразд.
Отаку легенду переказують люди від батька до сина, щоб нащадки пам'ятали, щоб шанували свою родину (Олесь Б.).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|