|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
303. І. Прочитайте уривки з поезій Євгена Маланюка. Випишіть відокремлені прикладки й означувані слова (див. с. 220—221). Поміркуйте, як вони впливають на зміст поетичних рядків.
1. Внук кремезного чумака, січовика блідий праправнук, я закохавсь в гучних віках, я волю полюбив державну.
2. А мені ти (Україна) — фата-моргана на пісках емігрантських Сахар — ти, краса землі несказанна,
нам немудрим — даремний дар!
3. Напружений, незламно-гордий, залізних імператор строф — веду ці вірші, як когорти,
в обличчя творчих катастроф.
4. А ніч —
лунка безодня — дзвеніла зорями.
5. Дзвенить вода. Це він, це він синіє — балада хвиль — Дніпро.
6. На горі спить Київ — степова Олександрія — під злотом царгородських мозаїк.
7. Хай згинуло, хай загуло — вони лишилися, як криця!
З те. Є. Маланюка
II. Які з висловлювань поета вам найбільше сподобались? Дізнайтеся з різних джерел про життєвий шлях Євгена Ма ланюка.
III. Поміркуйте, що поет хотів сказати рядками другої строфи.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
304. І. Спишіть речення, вставляючи замість крапок потрібні за змістом відокремлені прикладки з довідки.
1. Яновський — ... — завжди тяжко переживав особисті прикрощі і біди народу (С. Плачинда). 2. У Каневі — ... — постійно стоїть один козацький полк (Г. Боплан). 3. Вони (...) не знали, що його, ... — високого, ставного, з красивим благородним обличчям, побачити неможливо (С. Плачинда). 4. Хазяйка, ... , застелила табурет газетою, налила в бляшані кухлі кип'яток (С. Борзенко). 5. ... , він (...) сам став у лави ковалів народного щастя, свободи, братерства (П. Тичина). 6. Ліс, або, як серби кажуть, ... , — це не просто сосни та дуби. 7. І Лисен-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|