|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Складіть план (простий або складний).
5. План розгорніть у тези.
6. Розширюючи тези, стисло перекажіть і запишіть текст.
7. Дотримуйтеся правильного оформлення конспекту.
8. Перевірте правильність написання.
|
|
|
|
|
|
29. Відокремлені прикладки
|
|
|
|
|
|
|
Мені сниться тая хата, Де я жив...
П. Тичина
|
|
|
|
Слово-диво
|
|
|
|
|
|
302. І. Прочитайте текст. Доберіть заголовок і визначте жанр висловлювання. Поміркуйте, як зміст тексту допомагає пізнати особистість автора. Якою ви уявляєте письменницю Віру Вовк?
Моя мати, Стефанія Степан, ходила в 1924 році на український тайний університет, аж доки польський уряд не ув'язнив його членів. Посидівши трохи в темноті й роздумавши свою долю, вона рішилася втікати за границю, до Праги. Там її познайомили з молодим студентом медицини, Михайлом Вовком, вона закохалася і вийшла заміж. Це все складалося для мене чудово. Кожний то має амбіції на світі Божім, а моєю було, безперечно, щоб мене полоскали вперше бабусині руки теплою бориславською водичкою в широкій балії... У Тюдові коло Кут жила батькова мати, моя друга бабуля. її дерев'яний дім стояв серед тої гори, яку полощуть три потоки. В долині в'ється ще й досі Черемош, як зелена гадюка. Довкола бабусиного дому цвіли, як бур'ян на волі, запахущі квіти всіляких родів... Ґанок пахнув живицею, аж у носі свербіло...
Не кожна дитина має таке велике щастя гуляти собі в бабусинім домі, качатися на Перцевім полі... На цьому полі я думала собі поставити хату з кругляків, класти між вікна зимою ягоди калини, щоб позамерзали і посолодли, і їсти собі малаї з калиною. Я носила б, очевидно, гуцульську одежу, кутий хрестик на намисті і перстень-чорнобривчик.
Бабуся, батькова мати, мала золоте серце і славу на далекі села... (За Вірою Вовк).
Балія — велика миска, таз. Живиця — смола із сосни або ялини. Посолоднути — стати солодшим. Малай — хліб із кукурудзи.
II. Визначте, яким членом речення є виділені в тексті слова і слово сполучення. Як вони впливають на зміст тексту? Чим відрізняються від відокремлених означень?
III. Перекажіть текст від третьої особи. Що від цього зміниться? Чо му авторська розповідь більш емоційна, тепліша і щиріша?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|