|
лом і довірливими очима. 3. Я вже не кажу про Івана Франка, записи якого складають золотий фонд української фольклористики та етнографії. Окрім пісень, обрядів, великий Каменяр уклав чотиритомне зібрання прислів'їв та приказок. 4. Закладини обов'язково освячували ритуальним обідом. Тут же, за ритуальним обідом, домовлялися, коли будуть зводити стіни.
5. Нині, вже на відстані часу, я часто згадую сільські забавки, намагаюся проаналізувати їх, збагнути їхню природну стихію.
6. Невдовзі, особливо в посушливі літа та суворі зими, в колодязі часто не вистачало води. 7. Витоки колективної допомоги, що була поширена в багатьох народів, зокрема і слов'ян, сягають глибокої давнини. 8. Згодом, після десятирічки, наші шляхи-дороги розійшлися (3 тв. В. Скуратівського).
II. Прочитайте речення, опустивши виділені члени речення. Як від цього зміниться зміст кожного речення? Чи можна назвати ці члени речення уточнювальними? (Див. с. 248).
III. З'ясуйте значення слів ритуал, ритуальний, закладини. Скористайтеся словником наприкінці підручника.
IV. Зробіть фонетичний розбір слова обов'язково.
347. І. Прочитайте речення, дотримуючись видільної інтонації. Визначте уточнювальні члени речення, їх вид і спосіб вираження.
1. У живопису, особливо в тематичних картинах, характери героїв та ситуації дещо загострюються порівняно з літературою. 2. Мистецтво, подібно до мови, є засобом спілкування людей, подібно до педагогіки і моралі — засобом виховання, прищеплення знань і норм поведінки в суспільстві. 3. Танцюристові, крім власного тіла, для створення образу нічого не потрібно. 4. Твори художньої літератури, навіть написані рідною мовою читача, через сто-двісті років потребують коментарів, пояснення слів і виразів. 5. Значно важче, майже неможливо, навчитися розуміти китайську класичну музику. 6. Подібно окремій людині, людство росте, переживає дитинство, юність, дедалі мужніє. 7. Що ж до зору, то він був у первісного мисливця, завдяки способу його життя, розвинений не гірше, ніж у людини XX століття (3 тв. П. Білецького).
II. З'ясуйте, як уточнювальні члени впливають на зміст речення і за допомогою яких слів приєднуються до нього.
III. Поміркуйте над змістом другого речення. Як ви його розумієте?
|
|