Переглянути всі підручники
<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>

 

36.1. Спишіть словосполучення. Визначте види зв'язку слів у них. Аргументуйте свій вибір (див. с. 27). Сіяти зерно, місто Рівне, зібрати зошити, сильний духом, пошепки говорити, українська література, занадто відпові­дально, відверта розмова, поспішаючи до дошки, заходиш у метро, наша історія. II. Складіть речення з виділеним словосполученням. Зробіть морфо­логічний розбір іменника. III. З-поміж поданих визначте словосполучення, які можна пере­будувати так, щоб слова між собою поєднувалися лише за змістом. 37.1. Гра «Хто швидше?». Визначте види зв'язку слів у слово­сполученнях кожного рядка. Аргументуйте свій вибір. 1. Читання вголос, кава по-угорськи, шапка набакир, сьогодні вдень, зовсім поруч. 2. Щоденна праця, непохитна мужність, молодіжний фестиваль, єдина мета, кожен день. 3. Славити Батьківщину, пісня про щастя, потрібний людям, радісно дітям, готуватися до зустрічі. II. Доберіть антоніми до виділених слів і складіть із ними словосполу­чення (усно). 38.1. Прослухайте текст. З якого твору взято цей уривок? Визнач­те стиль і тему тексту. Діялось се в тридцятих роках минулого століття. Україн­ське поспільство, поборене у класовій боротьбі, з ярмом пан-щизняної неволі на шиї, тягло свою долю з глухим ремством. То не віл був у ярмі, звичайний господарський віл, якого паша й спочинок могли зробити щасливим: ярмо було накладене на шию дикому турові, загнаному, знесиленому, але овіяному ще степовим вітром, із не втраченим іще смаком волі, широких просторів. Він йшов у ярмі, скорившись силі, хоч часом із гніву очі йому наливались кров'ю, і тоді він хвицав ногами і наставляв роги... Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі. Свіжі традиції волі, такі свіжі, що часом трудно було відрізнити сьо­годні од вчора, підтримували жевріючу під попелом іскру. Старше покоління, свідок іншого життя, показувало ще на долонях мозолі від шаблі, піднятої в оборону народних і людських прав. Пісня волі, опоетизованої, може, в дні лихо­ліття, чаруючим акордом лунала в серцях молоді, поривала її туди, де ще не чуть кайданів, скованих на людей людьми. На широкі бессарабські степи, вільні, без пана й панщини, рва-

 

Переглянути всі підручники
<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
Hosted by uCoz