Переглянути всі підручники
<< < 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >>

 

Ми чинимо волю наших прадідів, це вони нас послали у путь, щоб ми йшли нашою віковічною землею із нашими багатолюдними містами, із нашими тихомрійними селами, із нашими золотоверхими церквами... Ми йдемо по Україні, пов'язані вишиваними
дівочими руками рушниками,
і радість сяє в наших очах...
В. Голобородько II. У кожному реченні назвіть усі можливі варіанти словосполучень. Визначте їх види за способом вираження головного слова. III. Запишіть 3—4 словосполучення різних видів. Зробіть їх синтак­сичний розбір за схемою, відомою вам з попередніх класів. 31. І. Запишіть у два стовпчики словосполучення: а) прості; б) складні. Визначте зв'язок між словами у словосполученнях (тільки за змістом чи за змістом і граматичний). Доведіть правильність вико­нання завдання (див. с. 26). Народний звичай, стеблина соломи, козацька важка доля, готовий розцвісти, несподіваний вчинок, прийти вчасно, зустрічати ранню весну, високий на зріст, український з діда-прадіда, дуже рано, хлопець із м'ячем, нова кімната, підплив повільно, гарно відпочивати. II. Доберіть 5 означень до слова доля. Складіть із ними речення (усно). 32. І. Визначте з-поміж поданих сполучення слів, які не є слово­сполученнями. Школярі навчаються, старанні й відповідальні, боліти душею, наживати ворогів, чудова природа, бореться й живе, хвилюється людство, пальцем не ворухнути, дванадцять під­ручників, двоє з дослідників, занадто пізно прийшов, лежати на пляжі. II. Випишіть окремо лексичні й фразеологічні словосполучення. Усно доберіть до фразеологічних словосполучень слово або слова, які б відповідали їх значенню. Із секретів синтаксису Слід відрізняти лексичні словосполучення від фразеологічних. Фразеологічні словосполучення є одним членом речення, і їх можна замінити словом або кількома словами. Наприклад: прийти невчасно — лексич­не словосполучення; прийти як рак свисне — фразеологічне словосполучення.

 

Переглянути всі підручники
<< < 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >>
Hosted by uCoz