|
1. Здійснюється загальне ознайомлення зі змістом тексту — ....
2. Швидкий перегляд тексту з метою пошуку певного факту, слова — ....
3. Критичне читання, у процесі якого фіксується увага на потрібній інформації — ....
II. Поміркуйте, який вид читання мовчки ви застосуєте: а) опрацьо вуючи науковий текст підручника; б) переглядаючи довідкову літера туру; в) ознайомлюючись із матеріалом газети.
93.1. Ознайомтеся з пам'яткою.
Пам'ятка
Як працювати над текстом із метою вивчального читання мовчки
1. Читаючи мовчки текст, заглиблюйтесь у його зміст, намагайтеся зрозуміти взаємозв'язок описаних явищ, фактів, подій.
2. Максимально повно охоплюйте нову інформацію, визначаючи основну і другорядну.
3. З'ясовуйте особливості композиції тексту.
4. Запам'ятовуйте причиново-наслідкові зв'язки між явищами.
5. Ставтесь до прочитаного творчо і критично.
II. Прочитайте текст мовчки, скориставшись вивчальним видом читання. З'ясуйте швидкість читання за 1 хв.
МОВА І МИСТЕЦТВО
Мова є основою всіх словесних мистецтв як усних, так і писемних. Без людської мови не було б ні усної словесності, ні поезії, ні прози. Усі словесні мистецтва є динамічними мистецтвами, бо вони виявляються в часі. А що, власне, ми називаємо мистецтвом? Можна сказати так: мистецтво — це творча діяльність людей, спрямована на створення естетичних цінностей. У цьому визначенні цінностями називається все те, що для людей має не матеріальну, а духовну вартість, що задовольняє як їхні почуття, так і їхній розум.
Якщо розрізняти динамічні та статичні мистецтва, то до перших можна віднести, крім словесного мистецтва, ще музику і балет (мистецтво танців). Статичними можна назвати живопис в усіх його різновидах: художню графіку, орнаменталістику — мистецтво створення орнаментів — візерунків,
|
|