|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. (Свій) край, як рай...
5. (Усякий) пташка...
6. (Батьків) та (материн) молитва із моря викидає...
|
... (свій) гніздо знає. ...а прокльони в калюжі топлять.
... нема переводу.
|
|
|
|
|
|
II. Визначте тематику народних висловів. Доберіть і запишіть 2—3 прислів'я на цю тему. Підкресліть означення.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
97. Пригадайте з уроків рідної мови в 5 класі, що називається означенням, на які питання відповідає, чим виражається. Свої висновки зіставте зі схемою.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
98. І. З поданими словосполученнями складіть речення так, щоб прикметники виконували роль: а) означення; б) іменної частини складеного присудка. Виділіть граматичну основу речень.
З р а з о к. В українські степи приходила рання весна. — В українських степах весна була ранньою.
Багатий край, сивий туман, дощовий ранок, невеличка річка, радісний настрій, дзеркальна вода.
II. Наведіть приклади речень, у яких у ролі означень виступали б дієприкметники.
99. І. Відновіть поетичні рядки, вставляючи з дужок потрібні за змістом означення, щоб вони не порушували віршового ритму.
1. Народ (мій, твій, наш) є! В (його, ваших, наших) (гарячих, палючих, напружених) жилах (козацька, рідна, українська) кров пульсує і гуде! 2. В океані (нашого, рідного, українського) народу відкривай (духовні, моральні, душевні) острови! (З тв. В. Симоненка). 3. Молитву (найдостойнішу, гідну, варту) (мою, свою, твою) я починаю словом — Україна (М. Ситник). 4. Коханий краю, жар любові в мені до тебе
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|