Переглянути всі підручники
<< < 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 > >>

 

4. (Свій) край, як рай... 5. (Усякий) пташка... 6. (Батьків) та (материн) мо­литва із моря викидає... ... (свій) гніздо знає. ...а прокльони в калюжі топлять. ... нема переводу.
II. Визначте тематику народних висловів. Доберіть і запишіть 2—3 прислів'я на цю тему. Підкресліть означення.
Мовознавче дослідження
97. Пригадайте з уроків рідної мови в 5 класі, що називається означенням, на які питання відповідає, чим виражається. Свої висновки зіставте зі схемою.
98. І. З поданими словосполученнями складіть речення так, щоб прикметники виконували роль: а) означення; б) іменної частини складеного присудка. Виділіть граматичну основу речень. З р а з о к. В українські степи приходила рання весна. — В українських степах весна була ранньою. Багатий край, сивий туман, дощовий ранок, невеличка річка, радісний настрій, дзеркальна вода. II. Наведіть приклади речень, у яких у ролі означень виступали б дієприкметники. 99. І. Відновіть поетичні рядки, вставляючи з дужок потрібні за змістом означення, щоб вони не порушували віршового ритму. 1. Народ (мій, твій, наш) є! В (його, ваших, наших) (гаря­чих, палючих, напружених) жилах (козацька, рідна, українська) кров пульсує і гуде! 2. В океані (нашого, рідного, українського) народу відкривай (духовні, моральні, душевні) острови! тв. В. Симоненка). 3. Молитву (найдостойнішу, гідну, варту) (мою, свою, твою) я починаю словом — Україна (М. Ситник). 4. Коханий краю, жар любові в мені до тебе

 

Переглянути всі підручники
<< < 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 > >>
Hosted by uCoz