|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95. І. Виразно прочитайте вірш Василя Симоненка. З'ясуйте, що виражає заголовок: тему чи основну думку. Знайдіть означення, випишіть їх разом зі словами, яких вони стосуються. Яка роль означень у поетичному тексті?
ГРУДОЧКА ЗЕМЛІ
Ще в дитинстві я ходив у трави, В гомінливі трепетні ліси, Де дуби мовчали величаво У краплинках ранньої роси.
|
|
|
|
|
|
Бігла стежка в далеч і губилась, А мені у безтурботні дні Назавжди, навіки полюбились Ніжні і замріяні пісні.
В них дзвеніло щастя непочате, Радість невимовна і жива, Коли їх виводили дівчата, Як ішли у поле на жнива.
Ті пісні мене найперше вчили Поважати труд людський і піт, Шанувать Вітчизну мою милу, Бо вона одна на цілий світ.
Бо вона одна за всіх нас дбає, Нам дає і мрії, і слова, Силою своєю напуває, Ласкою своєю зігріва.
З нею я ділити завжди буду Радощі, турботи і жалі, Бо у мене стукотить у грудях Грудочка любимої землі.
В. Симоненко
|
|
|
|
|
|
II. До виділених слів доберіть синоніми.
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
96. І. Відновіть прислів'я і приказки, дібравши продовження з другого стовпчика. Запишіть їх, ставлячи означення у відповідній граматичній формі.
|
|
|
|
|
|
1. (Поганий) синові...
2. (Козацький) роду...
3. Краще на (свій) стороні кістьми лягти.
|
... а (чужий) країна, як домовина.
... батьківщина не в моду.
... ніж на чужині слави натягти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|