|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОЛЕСЬ ДОНЧЕНКО
Кажуть, в Україні є чотири села, відомі на весь світ: Моринці, Кирилівка, Нагуєвичі та Великі Сорочинці.
Моринці та Кирилівка пов'язані, як відомо, з іменем Великого Кобзаря; Нагуєвичі, як ми знаємо, подарували світові
Івана Франка. А Великі Сорочинці — ще одного геніального українця — Миколу Гоголя.
Через століття в тому ж селі Великі Сорочинці в родині сільського вчителя народився майбутній письменник Олесь Донченко.
За свідченням біографів, навчаючись у Лубенській чоловічій гімназії, Олесь починає захоплюватись літературою. «Безліч книжок, що я читав «запоєм», страшенно впливали на мене, хвилювали, викликали бажання й собі написати щось так, як Чехов, Тютчев, Бунін...» — згадував письменник. Свій перший вірш «Журливая пісня, журливії звуки» поет надрукував у шістнадцять років.
Другим джерелом, що живило письменницьке натхнення юнака, була, безперечно, любов до природи, до рідного краю. Люди, які особисто знали Донченка, стверджують, що був він великим природолюбом, з обсягом знань не меншим, ніж у висококваліфікованого лісника. Кажуть, за своє життя письменник посадив багато дерев, а на Полтавщині, де жив, розвів великий сад, у якому кожне деревце дбайливо виплекане його руками.
Творчість Олеся Донченка для дітей розпочалася віршованими оповіданнями та казками (усього він написав понад ЗО віршованих книжечок для дошкільників та молодших школярів), але справжнім його покликанням стала проза.
Безперечно, одним із найкращих творів митця є роман «Золота медаль» — лебедина пісня Олеся Донченка (За Г. Одинцовою, Я. Кодлюк).
II. Знайдіть у тексті речення із вставними та вставленими словоспо лученнями, реченнями (див. с. 184). Яку роль вони відіграють у тексті? Замініть їх, де це можливо, синонімічними. Як це вплине на зміст тексту? Чи є в тексті вставні слова?
III. Назвіть у тексті речення з прямою мовою. Поясніть правила вжи вання розділових знаків.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Складіть діалог, уживаючи слова, подані в рамці. Доречно вжи вайте вставні слова, словосполучення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|