Переглянути всі підручники
<< < 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 > >>

 

Комунікативний практикум
263. І. Складіть діалог у науковому стилі (на 8—10 реплік) про роль вставних конструкцій у мовленні. II. Уявіть, що ви — кореспондент шкільної газети. Вам доручили  написати замітку про один із восьмих класів вашої школи, в яко­му панує атмосфера дружби, взаємодопомоги, підтримки. Чи напи­шете ви про свій клас? Подумайте, які прислів'я, приказки або кри­латі вислови ви використали б у ролі вставних словосполучень чи ре­чень. Напишіть замітку, давши їй влучну назву.
Пунктограма Розділові знаки при вставних і вставлених конструкціях Гори, здавалося, стояли тут поруч (О. Гончар). Діти — вона це добре пам'ятала! — були десь поряд
(Ю. Збанацький).
Отець Річинський аж ніяк не поспішав (прости, Боже, гріх тяжкий) і відповідав упівголоса (І. Вільде).
264. І. Спишіть речення, вставляючи замість пропусків потрібні за змістом вставні та вставлені словосполучення або речення з довідки. Обґрунтуйте пунктограму. Пригадайте, з якого твору взято уривок. 1. То були ... найстрашніші часи татарських набігів на Україну.
2. Вибирали люди під свої оселі такі місця, які ... да­вали б найпевніший захист перед ворогом. 3. У Спасівці жив славний козацький рід Судаків, що не було між ними ... ні од­ного, хто не бував на Січі. 4. Дід Андрій ... вважав своїм обов'язком привчити Павлуся до лицарського ремесла.
5. Павлусеві снилися битви з татарвою, степ широкий, і він мріяв що стане славним козаком (За А. Чайковським).
Д о в і д к а: на їхню думку; тільки уявіть-но; як згадують старі; що то — козацька душа; хоч би швидше! II. Схарактеризуйте вставні конструкції за алгоритмом на с. 184. 265. І. Відредагуйте речення і запишіть. З'ясуйте, в яких випад­ках вставні слова і словосполучення зайві. 1. Я, власне кажучи, розумієш, був проти того, щоб Сашко залишився в гуртку. 2. Хлопці підібралися, по-перше, дружні хоч куди, по-друге, значить, працьовиті. 3. Іду я недавно, зна­чить, вулицею і бачу, розумієш, Миколу, як то кажуть, влас­ною персоною. 4. І тут, зверніть увагу, я побачив, розумієте, озеро у всій його, так би мовити, красі. II. Зробіть повний синтаксичний розбір одного з відредагованих ре­чень (див. алгоритми на с. 156, 184).

 

Переглянути всі підручники
<< < 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 > >>
Hosted by uCoz