|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
наче по прекрасному м'якому килиму. Свіже повітря з Дніпра. Відчуваєш незвичайний спокій і повне злиття з природою. Так і хочеться сказати рядками з поезії: «Здається мені, мов у казці, життя тут щасливо іде... І знову всім серцем бажаю вернутись в дитинство своє» (А. Ярмиш).
Такий мій рідний куточок у Херсоні — вулиця Соборна! (Юлія І.).
II. Назвіть художні засоби, використані в описі місцевості.
III. Визначте ставлення автора до описаної місцевості.
IV. Підготуйте розповідь про вулицю вашого дитинства, увівши в текст твору опис місцевості.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
126. І. На основі власних спостережень складіть усний твір-опис на тему «Історичний центр мого міста (села)», висловивши своє ставлення до описуваної місцевості.
II.Уявіть себе екскурсоводом, що проводить екскурсію цікавими місцями вашого міста (села). Підготуйте розповідь, увівши в неї опис місцевості відповідно до запропонованої ситуації спілкування.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
127. Чи доводилося вам бувати на Говерлі в Карпатах, або на тери торії Херсонесе в Криму, або в інших куточках нашої мальовничої країни? Поділіться своїми враженнями від побаченого під час подорожі з однокласниками. Покладіть це в основу власного твору- опису місцевості, яка вразила вас. Доберіть яскравий заголовок, дотримуйтеся вимог художнього стилю.
128. Складіть письмовий твір-опис місцевості в художньому стилі на одну з тем: «Найдорожче місце в моєму житті»; «Улюблене місце відпочинку моєї родини». Уведіть елементи розповіді чи роздуму. Скористайтеся пам'яткою на с. 83.
|
|
|
|
|
|
13. Обставина. Види обставин
|
|
|
|
|
|
Мудрий той, хто знає долю; а знає до лю той, хто знає життя; а знає життя той, хто живе і мислить.
О. Лосев
|
|
|
|
|
|
|
Видатні українці
|
|
|
|
|
|
|
129. І. Прочитайте текст. Визначте його тип мовлення. Доберіть заголовок. Назвіть слова, що відповідають на питання я к?, д е?, для чого?, чому?.
|
|
|
|
|
|
|
Володимир Мономах установив на Русі міцну централізовану владу, що ослабла після смерті Ярослава Мудрого. Для забезпе-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|