|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВИТЯЗЬ МОЛОДОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
Із глибин народного життя вийшла поезія Василя Симо-ненка. З мужності народу, з горя його і його звитяжної боротьби виспівалась вона. Звідси той дух непоборний, яким вона пройнята, звідси та розпашіла пристрасть, яка буяє в ній. Вітер часу не остудив Симоненкових поезій, вогнем душі жаріють вони й сьогодні, як і тоді, коли вперше так жагуче й неповторно вибурхнулись у нашому красному письменстві.
Вийшов він з того дитинства, що його в самій зав'язі опалила війна своїми чорними ураганами... Дитинство його чуло ридання матерів, обезумілих від горя над фронтовими похоронками, воно брело за ними скородити повоєнні поля, хліб насущний. Хлоп'ям зустрів Симоненко сонячний День Перемоги... Зболений ранніми болями, одержимий жагою любові до матері-Батьківщини, він виповів цю любов і цей біль у слові пекучому й шаленому.
...Випоєний соками рідної землі, духовно багатий, сповнений почуття гідності, він очима господаря і спадкоємця дивиться на великі звершення свого народу, на його історію і майбутнє... Гостроязикий, насмішкуватий, поет ніде не поступається своїм правом викривати, на посміх громадський виставляти все те, що він вважає негідним, принизливим для людини... Він пише віршовані жарти й казки для дітей, зігріті теплим гумором, усмішкою, народним дотепом...
Не примеркла з літами поетична зоря Василя Симоненка... Справді, як молодий витязь, звівся він у нашій поезії, і так виразно чуємо його голос, свіжий, по-юнацьки бадьорий (За О. Гончаром).
II. Проаналізуйте речення з виділеними відокремленими членами. Зверніть увагу на розділові знаки. До якого слова в реченні вони відносяться і на яке питання відповідають? Як вони впливають на зміст речень і всього тексту? Поекспериментуйте, опустивши їх. Як від цього зміниться зміст речень?
III. Доберіть синоніми до слів витязь, звитяжний, непоборний.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
287.1. Розгляньте таблицю на с. 202. Зверніть увагу на способи вира ження та умови відокремлення узгодженихта. неузгоджених означень. II. Із поданих речень доберіть приклади до кожного правила.
1. А він, сліпий, сивоусий, про колишнє плаче (Т. Шевченко). 2. Труди, перелиті в добро і достаток, лягли короваєм на щедрі столи (М. Луків). 3. У червонім намисті, зав'язана великою хусткою, Марта була б дуже гарною молодицею (І. Нечуй-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|