|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
через одиничне. Це особливий спосіб мислення — мислення в образах і образами. Образи виникають у свідомості людини під впливом реальної дійсності, сприйнятої за допомогою органів чуття. На основі образів пам'яті художник створює нову реальність — художні образи. Образність робить мистецтво незамінним засобом поширення ідей в масах (За П. Білецьким).
II. Знайдіть в обох текстах речення з відокремленими узгодженими означеннями, з'ясуйте, до яких членів речення вони відносяться, чим виражені і як впливають на зміст тексту. Дослідіть, чи однакову функцію вони виконують в обох текстах. Якщо ні, то чому?
III. З'ясуйте значення слів у рамці за словником наприкінці підруч ника.
Із секретів синтаксису
Не відокремлюється означення:
1) яке стосується присудка: На другий день після обіду вона прийшла до мене весела та бадьора (В. Винниченко);
2) яке стосується не особових займенників: Я думаю про щось чуже... (М. Коцюбинський);
3) виражене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після одиничного прикметника: Федір поважно брав жменю насіння з великої, влаштованої з лантуха торби, зосереджено напружував руку й кидав зерно в землю (І. Чендей).
Якщо таке означення має уточнювальний характер, то відокремлюється: Блакитний, оповитий серпанком, острів туманіє в морі (О. Донченко).
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
290. Об'єднавшись у групи, складіть розповідь на тему «Роль поета (художника, вченого) у змалюванні дійсності».
291. Спишіть речення, вставляючи з довідки відокремлені озна чення. Визначте причини їх відокремлення та спосіб вираження.
1. Хата моя, ... , тихо пливе між розмірених теплих дощів. 2. Вікно, ... — не раз мені воно іще насниться. 3. Руту-м'яту, ... , я тобі стел йтиму у сни. 4. Пливуть поля пополотнілі за міражами в спечну даль. Ці краєвиди, ... , віщують трепетну печаль. 5. Землиця мокра тундрова, ... (З те. В. Кулика).
Довідка: чисту, неприм'яту; серцю милі; заколисана зеленню літньою; прочинене в зимовий сад; поросла мохом.
292. І. Із двох простих речень утворіть одне з відокремленим означенням. Виділіть їх комами.
1. За горою сходить сонце. Гора повита імлою. 2. Жовтий, гладкий, високий комиш шумів. Він глузував із Соломії, по-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|