Переглянути всі підручники
<< < 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 > >>

 

через одиничне. Це особливий спосіб мислення — мислення в образах і образами. Образи виникають у свідомості людини під впливом реальної дійсності, сприйнятої за допомогою органів чуття. На основі образів пам'яті художник створює нову ре­альність — художні образи. Образність робить мистецтво не­замінним засобом поширення ідей в масах (За П. Білецьким). II. Знайдіть в обох текстах речення з відокремленими узгодженими означеннями, з'ясуйте, до яких членів речення вони відносяться, чим виражені і як впливають на зміст тексту. Дослідіть, чи однакову функцію вони виконують в обох текстах. Якщо ні, то чому? III. З'ясуйте значення слів у рамці за словником наприкінці підруч ника. Із секретів синтаксису Не відокремлюється означення: 1) яке стосується присудка: На другий день після обіду вона прийшла до мене весела та бадьора (В. Винниченко); 2) яке стосується не особових займенників: Я думаю про щось чуже... (М. Коцюбинський); 3) виражене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після одиничного прикметника: Федір поважно брав жменю насіння з великої, влаштованої з лантуха торби, зосереджено напружував руку й кидав зерно в землю (І. Чендей). Якщо таке означення має уточнювальний харак­тер, то відокремлюється: Блакитний, оповитий серпанком, острів туманіє в морі (О. Донченко).
Комунікативний практикум
290. Об'єднавшись у групи, складіть розповідь на тему «Роль поета (художника, вченого) у змалюванні дійсності». 291. Спишіть речення, вставляючи з довідки відокремлені озна­ чення. Визначте причини їх відокремлення та спосіб вираження. 1. Хата моя, ... , тихо пливе між розмірених теплих дощів. 2. Вікно, ... — не раз мені воно іще насниться. 3. Руту-м'яту, ... , я тобі стел йтиму у сни. 4. Пливуть поля пополотнілі за міражами в спечну даль. Ці краєвиди, ... , віщують трепетну печаль. 5. Землиця мокра тундрова, ... те. В. Кулика). Довідка: чисту, неприм'яту; серцю милі; заколисана зеленню літньою; прочинене в зимовий сад; поросла мохом. 292. І. Із двох простих речень утворіть одне з відокремленим означенням. Виділіть їх комами. 1. За горою сходить сонце. Гора повита імлою. 2. Жовтий, гладкий, високий комиш шумів. Він глузував із Соломії, по-

 

Переглянути всі підручники
<< < 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 > >>
Hosted by uCoz