Переглянути всі підручники
<< < 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 > >>

 

людина. Цілий вік день у день думає і творить, творить і думає. І ростуть будови, сади, лани пшениці. Родяться нові люди. Чудесне моє, хороше моє життя! «Колись виросту і збудую великий храм. ...І хай собі люди проходять повз і милуються задарма!» (За У. Самчуком). II. Прокоментуйте розділові знаки в останньому абзаці. Поміркуйте, з якою метою автор використав різні за метою висловлювання речення. III. Доберіть і доповніть означеннями виділені слова. Визначте їх однорідність і неоднорідність. Доведіть свою думку. IV. Виділіть у тексті ключові слова і словосполучення. V. Підготуйте складний план тексту і перекажіть докладно. 234. І. Прочитайте частини тексту. Які типи мовлення в ньому поєднано? Аргументуйте свою думку прикладами з тексту. Чи є такі люди у вашому класі? Розкажіть про них. Якщо ви скажете, що найбільша для вас у житті радість — мити посуд, особливо жирні каструлі, що ви ладні у будь-яку мить проміняти гру у футбол, у класи, у що завгодно на миття посуду, щоб тільки пошкрябати пригоріле дно, — я вам, вибач­те, не повірю. Не можу я повірити, що нормальна здорова весела людина може щиро захоплюватися такою, м'яко кажучи, незахоплюючою справою. І ніколи не думав, що існують на землі такі люди. Аж раптом... Ну, думаю, миє собі та й миє. Хай!.. Мамі, мабуть, допома­гає, мама попросила, мало що... Я теж іноді мию, як попро­сять. Треба ж дома допомагати. Правильно?.. Але вчора чую — мати його: «Ромчику! Ти кинь уже ці каструлі, я сама». Усі, як по команді, враз повернули голови й глянули на Ромчика. Ромчик густо-густо почервонів і опустив очі. ...Додому розходилися мовчки. Ніхто не сказав Ромчикові й слова. Наступного дня Гришка Гонобобель уперше в житті вимив після себе тарілку (За В. Нестайком). II. Які події, на вашу думку, могли передувати описаному випадкові? Складіть колективно пропущені фрагменти, щоб вийшов зв'язний текст. III. Напишіть докладний переказ цілісного тексту, дотримуючись композиції, мовних і стильових особливостей. Звертайте увагу на розділові знаки, зокрема при однорідних членах речення.
Видатні українці
235. І. Спишіть текст, вставляючи пропущені букви. Підкресліть однорідні члени речення і поясніть розділові знаки при них. Що могла подарувати Тарасові Шевченку на день наро­дження юна швачка Дзюня Гусиковська? Хіба що хусточку,

 

Переглянути всі підручники
<< < 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 > >>
Hosted by uCoz