Переглянути всі підручники
<< < 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 > >>

 

м..режану або вишиту своїми руками... Але більшого він і ба­жати не смів. Хоча ні, дорожчою за всі подарунки була для ньо­го можливість бачити свою «панєнку», яка до панського роду, звичайно, не належала, але трималася з гідністю, тішила своєю посмішкою і очі, і душу. Не випадково прихилився він до неї, серцем пр..кипів мало не з першого погляду. Так, і їй, Дзюні, працювати доводилося багато й тяжко, але, на відміну від нього, ця славна в. .села полька не знала над собою панської кабали. Бідна, та вільна! Тоді, мабуть, він по-справжньому замислився, чому це їм, н..щасним кріпакам, не судилася така доля. Дуня — Дзюня, скільки нового, хв..люючого ввійшло в його жит..я з твоєю появою!.. (За Л. Большаковым). II. Зробіть розбір за будовою слова нещасний. Складіть із ним речен­ня, у складі якого були б неоднорідні означення. III. Пригадайте з уроків української літератури біографію Тараса Шевченка. Перекажіть текст, доповнюючи цікавою інформацією про життєвий і творчий шлях славетного письменника. Запитання і завдання для повторення й узагальнення 236.1. Дайте відповіді на запитання і виконайте завдання. 1. Які члени речення можуть бути однорідними? Наведіть приклади. 2. Дайте визначення однорідних членів речення. 3. Назвіть ознаки однорідності. Наведіть приклади. 4. Які однорідні члени речення називаються поширеними? 5. Наведіть приклад речення з непоширеними однорідни­ми членами. 6. Чим можуть бути виражені однорідні члени речення? 7. Чи мають однорідні члени речення виражатися однако­вими формами або частинами мови? 8. Які сполучники вживаються при однорідних членах речення? 9. Коли означення є однорідними, а коли — неоднорідни­ми? Наведіть приклади. 10. Що таке узагальнювальні слова? Якими членами речення вони бувають? 11. Коли при узагальнювальних словах ставиться двокрап­ка, а коли — тире? Наведіть приклади. 12. Розкажіть про розділові знаки при однорідних членах речення.
Комунікативний практикум
II. Уявіть ситуацію. Ви — вчитель, проводите опитування восьми­класників за темою «Однорідні члени речення». Складіть діалог з од­нокласниками, використовуючи подані запитання і відповіді на них.

 

Переглянути всі підручники
<< < 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 > >>
Hosted by uCoz