|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
м..режану або вишиту своїми руками... Але більшого він і бажати не смів. Хоча ні, дорожчою за всі подарунки була для нього можливість бачити свою «панєнку», яка до панського роду, звичайно, не належала, але трималася з гідністю, тішила своєю посмішкою і очі, і душу. Не випадково прихилився він до неї, серцем пр..кипів мало не з першого погляду. Так, і їй, Дзюні, працювати доводилося багато й тяжко, але, на відміну від нього, ця славна в. .села полька не знала над собою панської кабали. Бідна, та вільна! Тоді, мабуть, він по-справжньому замислився, чому це їм, н..щасним кріпакам, не судилася така доля.
Дуня — Дзюня, скільки нового, хв..люючого ввійшло в його жит..я з твоєю появою!.. (За Л. Большаковым).
II. Зробіть розбір за будовою слова нещасний. Складіть із ним речення, у складі якого були б неоднорідні означення.
III. Пригадайте з уроків української літератури біографію Тараса Шевченка. Перекажіть текст, доповнюючи цікавою інформацією про життєвий і творчий шлях славетного письменника.
Запитання і завдання для повторення й узагальнення 236.1. Дайте відповіді на запитання і виконайте завдання.
1. Які члени речення можуть бути однорідними? Наведіть приклади.
2. Дайте визначення однорідних членів речення.
3. Назвіть ознаки однорідності. Наведіть приклади.
4. Які однорідні члени речення називаються поширеними?
5. Наведіть приклад речення з непоширеними однорідними членами.
6. Чим можуть бути виражені однорідні члени речення?
7. Чи мають однорідні члени речення виражатися однаковими формами або частинами мови?
8. Які сполучники вживаються при однорідних членах речення?
9. Коли означення є однорідними, а коли — неоднорідними? Наведіть приклади.
10. Що таке узагальнювальні слова? Якими членами речення вони бувають?
11. Коли при узагальнювальних словах ставиться двокрапка, а коли — тире? Наведіть приклади.
12. Розкажіть про розділові знаки при однорідних членах речення.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
II. Уявіть ситуацію. Ви — вчитель, проводите опитування восьмикласників за темою «Однорідні члени речення». Складіть діалог з однокласниками, використовуючи подані запитання і відповіді на них.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|