|
237. Виконайте рівневі завдання (за варіантами). Варіант 1
I рівень
Визначте серед поданих речень ускладнене однорідними означеннями:
1) Хотів би я бути міцним і суворим, на славу байдужим, на слово нескорим... (А. Малишко);
2) ...І квітла, снила, парувала Важка чорноземна рілля (А. Малишко);
3) Україно тернова, свята і висока, не зів'януть її корогви золоті (Т. Севернюк);
4) Часто чуємо, яка важка вона, творча праця, як нам нелегко (О. Гончар).
II рівень
I. Спишіть уривок із тексту. Поясніть розділові знаки.
Серед нашого народу, скажу я вам, трапляються всякі прізвища — чудернацькі, химерні, дивовижні, неправдоподібні. Про ніякі й мови ніякої: вони веселою усмішкою не скроплять вуста, глузливим жаром не запалять очей... (За Є. Гуцалом).
II. Зробіть повний синтаксичний розбір виділеного речення. Схарактеризуйте однорідні члени.
III рівень
Напишіть твір-розповідь на тему «Роль однорідних членів речення у висловлюваннях ».
Варіант 2
I рівень
Вкажіть речення з однорідними додатками:
1) Над Россю, Дніпром і Сулою в задумі шепочуть гаї (В. Симоненко);
2) Поряд з творами російських письменників том за томом постали на полиці книги білорусів і казахів, узбеків і латишів... (О. Гончар);
3) Наша література спроможна творити значне, довговічне (О. Гончар);
4) Усе здавалось прекрасним і простим: вітер, хвилі і сонце над нами (І. Савич).
II рівень
І. Спишіть уривок із тексту. Поясніть розділові знаки.
Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства та юнацтва,
|
|